...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Χορευτική Χρονιά

Πέμπτη 16 Μαΐου 2024

«ΜΑΥΡΑ ΜΟΥ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ» (Χρυσό Σερρών) - Μακεδονικά τραγούδια

«ΜΑΥΡΑ ΜΟΥ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ» (Χρυσό Σερρών) - Μακεδονικά τραγούδια

 



Αργό, μελισματικό τραγούδι της ξενιτιάς από το χωριό Χρυσό του νομού Σερρών. Οι στίχοι του τραγουδιού είναι διαδεδομένοι σε ολόκληρη την Ελλάδα, ειδικά στη στεριανή. Στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας συναντάται σε διαφοροποιημένη εκδοχή και στον Βώλακα της Δράμας.

 

Το Χρυσό είναι ένα χωριό γηγενών/ντόπιων Μακεδόνων στην περιοχή του νομού Σερρών, ανατολικά της πόλης των Σερρών. Ανήκει σε μια συστάδα χωριών με κοινά πολιτισμικά και ανθρωπογεωγραφικά γνωρίσματα και με μεγάλη τοπική παράδοση, τα περίφημα Δαρνακοχώρια: Άγιο Πνεύμα, Χρυσό, Εμμανουήλ Παπάς, Πεντάπολη, Νέο Σούλι. Ενίοτε περιλαμβάνονται και τα μικρά χωριά Μέταλλα, Δαφνούδι και Τούμπα.

 

 

Ακούστε το τραγούδι:

https://www.youtube.com/watch?v=ZXC7y_WSYFs

 

 

ΔΙΣΚΟΣ: «Πόψι δω θέλου να μείνου» Δημοτικά τραγούδια της Τοπόλιανης (Χρυσό Σερρών) του 2012

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Πολιτιστικός Σύλλογος Χρυσού Σερρών

 

ΜΟΥΣΙΚΟΙ:

Τραγούδι: Πασχαλία Κόκκαλα

Κλαρίνο: Γιώργος Δούσος

Λαούτο: Γιάννης Πούλιος, Φώτης Δούσος

Τουμπερλέκι: Φώτης Μπομπότας

 

Οι στίχοι:

Μαύρα μου χελιδόνια και άσπρα μου πουλιά,

πολύ ψηλά πετάτε, για χαμηλώσατε.

Να γράψω ένα γράμμα και μια ψιλή γραφή,

να στείλω στην αγάπη μου να μη με καρτερεί.

Αν θέλ' ας περιμένει, αν θέλ' ας παντρευτεί

αν θέλ' καλόγρια ας γένει, τα μαύρα να δεθεί.

Εγώ εδώ που ήρθα, εδώ θα παντρευτώ

θα πάρω ένα κορίτσι, δεκαοχτώ χρονών.

Που ξέρει να μαγεύει καράβια με πανιά

που μάγεψε κι εμένα και δεν μπορώ να 'ρθω.

 

#Greek_folk_music #Macedonian_folk_song #Greek_Macedonia

 

Πηγή: Youtube.com – Greek folk music

el.wikipedia.org

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου