...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Χορευτική Χρονιά

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024

«ΦΕΥΓΕΙΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ» - Τραγούδια της Ιθάκης

«ΦΕΥΓΕΙΣ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ» - Τραγούδια της Ιθάκης

 


Τραγούδι της αγάπης από την Ιθάκη, ευρύτερα γνωστό στην περιοχή των Επτανήσων. Πρόκειται για σκοπό σε επτάσημο ρυθμό (7/8), ο οποίος χορεύεται ως τοπικός συρτός. Πρόκειται για σύμφυρση διστίχων της αγάπης, πολλά από τα οποία απαντώνται ευρύτερα στον ελλαδικό χώρο και κυρίως στον νησιωτικό και στην περιοχή Πελοποννήσου - Ρούμελης.

 

Τα Επτάνησα, και κυρίως η Κεφαλονιά, η Ιθάκη, η Λευκάδα και η Ζάκυνθος, έχουν κάποιες ισχυρές επιρροές στη μουσική τους παράδοση από την αντικρινή περιοχή της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας.

 

ΔΙΣΚΟΣ: «Τραγούδια της Ιθάκης»

Καταγραφή τραγουδιών: Στέλλα Κυπραίου, Γιάννης Θωμόπουλος

Επιμέλεια: Σπύρος Αρσένης

Ερμηνεία: Δέσποινα Ματράκα

 

Το τραγούδι:

https://www.youtube.com/watch?v=RwKbmS4Ylt8

 

 

Οι στίχοι:

Φεύγεις αγάπη μου γλυκιά, φεύγεις παρηγοριά μου,

φεύγεις κλειδί τση τσέπης μου, λουκέτο τση καρδιάς μου.

 

Φεύγεις αγάπη μου και πας σε μακρινό ταξίδι

κι εκεί που πας μη με ξεχνάς τσ' αγάπης μου στολίδι.

 

Αητέ μου χρυσοπράσινε, με τσ' ασημένιες πλάτες

όταν περνάς τη γειτονιά μοσχοβολούν οι στράτες.

 

Αηδόνια δεκατέσσερα θα στείλω στην αυλή σου,

να κελαηδούν κάθε πρωί, να σκάσουν οι εχθροί σου

 

Φεύγεις αγάπη μου γλυκιά, φεύγεις παρηγοριά μου

φεύγεις κλειδί τση τσέπης μου, λουκέτο τση καρδιάς μου.

 

Πηγή: Youtube.com #greek_folk_music

Φωτογραφία: https://www.visitgreece.gr/el/islands/ionian-islands/ithaca/

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου