...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Σαρακοστή

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

 

ΧΡΥΣΟΚΕΝΤΗΤΟ ΠΟΡΠΑΚΙ

Ποτάμια Καππαδοκίας

 


 

 

Χορός αντικρυστός και ελεύθερος από το χωριό Ποτάμια της Καππαδοκίας (στην περιοχή της Σινασού). Το τραγούδι ονομάζεται και Mendil στα καραμαλήδικα και έχει και ανάλογο στίχο στα τούρκικα (όπως τραγουδιόταν δηλαδή στα τουρκόφωνα χωριά).

Τα Ποτάμια, μαζί με τη Σινασό, τα Σύλατα, τη Τζαλέλα, την Ανακού, τα Φλογητά, τη Μαλακοπή και τα Φάρασα ήταν τα μοναδικά καθαρά ελληνόφωνα χωριά της Καππαδοκίας, σε αντιπαραβολή με τα τουρκόφωνα ή τα χωριά που μιλούσαν μια διάλεκτο ανάμεικτη με τούρκικα και ελληνικά στοιχεία (π.χ. Τσαρικλί, Μιστί, Αξός κλπ.). Έτσι λοιπόν η συντριπτική πλειοψηφία των τραγουδιών στα Ποτάμια ήταν ελληνόφωνα, όπως και στα άλλα προαναφερθέντα χωριά.

 

Δίσκος: Καππαδοκία - Τραγούδια, μουσική, χοροί

Κέντρο μελέτης Μουσικής Παράδοσης Θράκης, Μικράς Ασίας, Ευξείνου Πόντου

Τραγούδι: Μάνος Κουτσαγγελίδης

 

 

Οι στίχοι:

Χρυσοκέντητο πορπάκι, αμάν, στη μεσούλα που φορείς

βγάλτο φως μου δώσε μου το να χαρείς

χρυσοκέντητο πορπάκι που φορείς.

 

Χρυσοκέντητο μαντήλι, αμάν, στα μαλλάκια που φορείς

βγάλτο φως μου, δώσε μου το να χαρείς

χρυσοκέντητο μαντήλι που φορείς.

 

Χρυσοκέντητο γοβάκι, αμάν, στο ποδαράκι που φορείς

βγάλτο φως μου δώσε μου το να χαρείς

χρυσοκέντητο γοβάκι που φορείς.

 

Ακούστε το τραγούδι:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Cgpy-hjIZyw

 

 

 

 

Πηγή: Greek folk Music - Youtube.com

          Φωτογραφία magicseason.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου