...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Σαρακοστή

Τρίτη 21 Ιουνίου 2022

 

 

Όλες οι μαύρες κι άσχημες

Τραγούδι της ξενιτιάς, από την Κάρπαθο

 

https://www.youtube.com/watch?v=a-d43qNOJ4E

 


Παίζει λύρα και τραγουδά ο Μιχάλης Ζωγραφίδης.
Λαούτο ο Γιάννης Πρεάρης και τσαμπούνα ο Αντώνης Ζωγραφίδης.




 
 Όλες οι μαύρες κι άσχημες επήραν άντρες κι έχουν
 κι εγώ ήμουν άσπρο γιασεμί και πήρα ταξιδιάρη
 κι ούλες πάεσι στην εκκλησιά κι ακούουσι σα ψάλει
 κι εγώ προβάλλω και θωρώ η θάλασσα ίντα κάμει,
 μήνα αρμενίζουν κάτεργα κι αν πλέουσι καράβια,
 να 'ρθει της μάνας μου ο γαμπρός, της αερφής μου ο ήλιος,
 της αντραδέλφης μου ο αδερφός και μένα ο καλός μου.
 Ούτε καράβια φαίνουνται ούτε και βάρκες πλέουν
 και παίρνει το παράπονο και πάει χολιασμένος.
 
 Παραλλαγή
 
 Όλες οι μαύρες κι άσχημες
 επήραν άντρες κι έχουν
 κι εγώ ήμουν άσπρο γιασεμί
 και πήρα ταξιδιάρη
 που φεύγει με τα κάτεργα
 που πάει με τα καράβια
 και κάνει μήνες να φανεί
 μήνες ν' ανεφάνει
 κι ούλες πάεσι στην εκκλησιά
 κι ακούουσι σα ψάλει
 κι εγώ προβάλλω και θωρώ
 η θάλασσα ίντα κάμει
 μήνα προβάλαν κάτεργα
 μην έρχονται καράβια
 να 'ρθει της μάνας μου ο γαμπρός
 της πεθεράς μου ο γιόκας
 της αντραδέλφης μου ο αδερφός
 και μένα ο καλός μου
 Μήτε καράβια φάνηκαν
 μήτε πανιά προβάλλουν
 παίρνει με η παραπόνεση
 και η ισπεριά (εσπέρας)
 και φεύγω και χύνω μαύρα δάκρυα
 πύρινα, βουρκωμένα
 πάω και κατακλίνομαι
 στην έρημή μου κλίνη
 στην έρημη, τη σκοτεινή, την τρισκαταραμένη.

 

 

Πηγή: users.sch.gr

tsemperlidou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου