...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Σαρακοστή

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022

 

 

Πρόδρομος Τσαουσάκης: Ο γίγαντας του λαϊκού τραγουδιού

 

Από Κωνσταντίνα Αναστασιάδη

 

 


 

Πηγή εικόνας: https://stelioskazantzidis.blogspot.com

 

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης ήταν Έλληνας τραγουδιστής, στιχουργός και τραγουδοποιός του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού. Κατάφερε να συνδέσει το νέο λαϊκό τραγούδι με το ρεμπέτικο παρελθόν του. Σημείωσε ξεχωριστές ερμηνείες στα τραγούδια των Βασίλη Τσιτσάνη, Απόστολου Καλδάρα, Στέλιου Χρυσίνη, του Γερ. Κλουβάτου και πολλών άλλων δημιουργών. Με την γλυκιά βραχνάδα, την εκφραστικότητά του και την ευελιξία της φωνής του επηρέασε όσο κανέναν άλλος την νεώτερη γενιά των τραγουδιστών. Ο Βασίλης Τσιτσάνης τον είχε χαρακτηρίσει μεταπολεμικό γίγαντα του λαϊκού τραγουδιού με την βροντερή ρεμπέτικη φωνή. Πέθανε στις 23 Οκτωβρίου 1979 σε ηλικία 60 ετών.

 

 

Τα παιδικά χρόνια, η προσφυγιά και ο πόλεμος

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης γεννήθηκε στο Φανάρι της Κωνσταντινούπολης το 1919. Το πραγματικό του επίθετο ήταν Μουτάφογλου. Το 1922, όταν ήταν 3 ετών, με τον διωγμό ήρθαν οικογενειακώς στην Ελλάδα και σύντομα βρέθηκαν στην Θεσσαλονίκη, όπου έμειναν στην Ακρόπολη, στο λεγόμενο Κουλέ-καφέ, πάνω στα κάστρα.

 

Από μικρό παιδί ο Πρόδρομος Τσαουσάκης αγαπούσε να τραγουδάει. Μικρό παιδί ακόμα έβγαινε στο παράθυρο του σπιτιού του και τραγουδούσε κι εκεί τον άκουγαν οι «παλιές γυναίκες», που αργότερα, όταν έβγαλε δίσκους του θύμιζαν τι ωραία που τραγουδούσε μικρός. Τα πρώτα του επαγγέλματα όμως ήταν πολύ μακριά από το τραγούδι. Σε νεαρή ηλικία έγινε επαγγελματίας παλαιστής ή πεχλιβάνης, όπως λεγόταν στην τουρκική ορολογία οι παλαιστές που πάλευαν αλείφοντας τα σώματά τους με λάδι. Για τον Πρόδρομο Τσαουσάκη τα πρώτα χρόνια ήταν δύσκολα. Εργάστηκε ως επαγγελματίας παλαιστής μέχρι το 1940.

 

Το 1940 ο Πρόδρομος Τσαουσάκης πήγε εθελοντής φαντάρος και όταν κηρύχθηκε ο πόλεμος ήταν ήδη στρατιώτης. Στον πόλεμο αιχμαλωτίστηκε από τους Γερμανούς και βασανίστηκε. Παρά την ταλαιπωρία, τις κακουχίες, τον κίτρινο πυρετό, τα κρυοπαγήματα και τα βασανιστήρια, ο Πρόδρομος Τσαουσάκης πολέμησε και διακρίθηκε για τα ανδραγαθήματά του στη μάχη, φτάνοντας στον βαθμό του λοχία.

 

Τα χρόνια της Κατοχής γνωρίστηκε με την Άννα Καδόγλου, από την Προύσα, με την οποία κλέφτηκαν το 1942 και παντρεύτηκαν το 1943. Μαζί απέκτησαν δυο γιους. Εκείνη την περίοδο είχε ξεκινήσει να παίζει και να τραγουδάει με κομπανίες σε ταβέρνες της Θεσσαλονίκης. Σε με τέτοια εμφάνιση γνώρισε και τον Βασίλη Τσιτσάνη και συνεργάστηκαν. Ο Τσιτσάνης ήταν αυτός που τον βάφτισε Τσαουσάκη, όταν έμαθε ότι στον στρατό ήταν λοχίας, και τους λοχίες τους λέγανε τσαούσηδες. Έτσι ο Πρόδρομος Μουτάφογλου έγινε Πρόδρομος Τσαουσάκης.

 

 

Ο Τσαουσάκης κατεβαίνει στην Αθήνα

Κατά την διάρκεια της θητείας του ο Πρόδρομος Τσαουσάκης άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά με το τραγούδι και τα πρώτα χρόνια στην Θεσσαλονίκη συνεργάστηκε με τους Τάκη Μπίνη, Στέλλα Χασκίλ και Σεβάς Χανούμ (Σεβαστή Παπαδοπούλου). Ο Βασίλης Τσιτσάνης του άρεσε πάντα και ήρθε η στιγμή να τον γνωρίσει όταν δούλευε στα «Κούτσουρα» του Δαλαμάγκα. Κατά την διάρκεια της Κατοχής ο Τσαουσάκης με τον Τσιτσάνη ήταν νύχτα και μέρα μαζί. Η φωνή του Πρόδρομου Τσαουσάκη αποτέλεσε μεγάλη έμπνευση για τον Τσιτσάνη, που έγραψε πολλά μεγάλα τραγούδια εκείνη την εποχή.

 

Το 1946, όταν η δισκογραφία άρχισε να δραστηριοποιείται ξανά, ο Τσιτσάνης κατέβηκε για οριστική εγκατάσταση στην Αθήνα, όπου ξεκίνησε φωνοληψίες. Και μαζί του ήθελε οπωσδήποτε να πάρει και τον Πρόδρομο Τσαουσάκη. Εκείνος όμως δεν ήθελε να γίνει επαγγελματίας τραγουδιστής δίσκων. Έτσι ο Τσιτσάνης αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει την γνωριμία του με τον κουμπάρο του και αστυνομικό διευθυντή της Θεσσαλονίκης, Νίκο Μουσχουντή. Ο Μουσχουντής έπεισε τελικά τον Τσαουσάκη να υπογράψει το συμβόλαιο και να κατεβεί στην Αθήνα.

 

Η πρώτη δισκογραφική εταιρία με την οποία άρχισε να συνεργάζεται ο Πρόδρομος Τσαουσάκης ήταν η «Odeon» (μετέπειτα «Minos») και τα πρώτα τραγούδια που κυκλοφόρησε ήταν τα «Κάτσε ν’ ακούσεις μια πενιά» και «Ο ζητιάνος». Το «Κάτσε ν’ ακούσεις μια πενιά», το πρώτο τραγούδι του Τσιτσάνη, που ερμήνευσε ο Τσαουσάκης, έγινε αμέσως επιτυχία και σήμανε την αρχή μιας μεγάλης καριέρας.

 

Στις 6 Νοεμβρίου 1946 ο Πρόδρομος Τσαουσάκης υπέγραψε συμβόλαιο με την εταιρία «Columbia-His Masters Voice». Ήταν μια από τις ιστορικότερες συνεργασίες στην ιστορία του λαϊκού τραγουδιού. Η αμοιβή των καλλιτεχνών εκείνη την εποχή γινόταν με βάση το αντίτιμο της λιανικής πώλησης ενός δίσκου 25 εκατοστών. Στο πρώτο συμβόλαιο ο Πρόδρομος Τσαουσάκης αμείφτηκε με την τιμή 5 δίσκων. Και ο 15χρονος τότε Στέλιος Καζαντζίδης θα έχει σαν πρώτο του τραγουδιστικό πρότυπο τον Πρόδρομο Τσαουσάκη.

 

Το 1948 γραμμοφωνήθηκε για πρώτη φορά ένα κλασικό πια τραγούδι του Τσιτσάνη, η «Συννεφιασμένη Κυριακή», που γράφτηκε την περίοδο της Κατοχής στην Θεσσαλονίκη. Πρώτοι ερμηνευτές του τραγουδιού είναι ο Πρόδρομος Τσαουσάκης και η Σωτηρία Μπέλλου.

 

 

Το τέλος της συνεργασίας με τον Βασίλη Τσιτσάνη

Η συνεργασία Τσαουσάκη – Τσιτσάνη κράτησε μέχρι το 1951. Τότε ο Τσιτσάνης διέκοψε τη συνεργασία του με την «Columbia» και επέστρεψε στην «Odeon». Σε αυτό το διάστημα της συνεργασίας τους ο Πρόδρομος Τσαουσάκης είχε συνεργαστεί σε λίγα τραγούδια και με τους Κ. Καπλάνη, Απ. Καλδάρα, Γ. Μητσάκη, Γ. Παπαϊωάννου, Στέλιο Χρυσίνη και τον Θεσσαλονικιό μπουζουξή και συνθέτη Χρίστο Μίγκο. Έτσι, η βάση του σε αυτά τα πρώτα χρόνια της καριέρας του ήταν τα τραγούδια του Τσιτσάνη. Λέγεται μάλιστα ότι αυτές οι εμβόλιμες συνεργασίες του Τσαουσάκη με άλλους συνθέτες είναι που κλόνισαν την σχέση του με τον Τσιτσάνη, μιας και ο Τσιτσάνης, που θεωρούσε τον Τσαουσάκη ανακάλυψή του, ήθελε να έχει τον απόλυτο έλεγχο. Όποιοι κι αν είναι οι λόγοι, γεγονός είναι ότι από το 1951 και μετά δεν υπήρξε ποτέ ξανά κάποια επίσημη συνεργασία Τσιτσάνη – Τσαουσάκη. Ακόμα και το 1956, όταν ο Τσιτσάνης επέστρεψε δυναμικά στην «Columbia», στην οποία βρισκόταν ακόμη ο Τσαουσάκης, δεν υπήρξε συνεργασία.

 

Λέγεται ακόμα ότι ο Τσιτσάνης δώρισε στον Τσαουσάκη κάποια τραγούδια, μεταξύ των οποίων και μερικά που ηχογραφήθηκαν μετά το 1952, όταν ο συνθέτης δεσμευόταν από το συμβόλαιό του με την «Odeon».

 

 

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης συνεργάζεται με τον Απόστολο Καλδάρα

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους συνθέτες της εποχή κι επηρέασε την νέα γενιά των τραγουδιστών. Μια πολύ δυνατή συνεργασία ήταν με τον Απόστολο Καλδάρα, που με τα χρόνια έγινε δυνατή φιλία. Όπως περιέγραφε μάλιστα και ο γιος του Πρόδρομου Τσαουσάκη, Δημήτρης, πολλές Κυριακές το πρωί, κατευθείαν μετά την δουλειά, πήγαιναν στην εκκλησία των Αγίων Πάντων της Καλλιθέας, όπου ο Τσαουσάκης έψελνε, και μετά την εκκλησία πήγαιναν στον σπίτι για καφέ.

 

Τα πρώτα του τραγούδια μαζί έγιναν το 1949, με δεύτερη φωνή την Ιωάννα Γεωργακοπούλου και ορχηστρική επιμέλεια του Βασίλη Τσιτσάνη, που μάλιστα έπαιξε μπουζούκι μαζί με τον Στέλιο Χρυσίνη. Ήταν τα τραγούδια «Γυναίκα απ’ το σωρό» και «Ας με κρίνει η κοινωνία». Ακολούθησαν τα τραγούδια «Βρε ζωή φαρμάκια στάζεις», «Εσύ πασά μου φάε και πιες», «Δεν ζούμε εμείς οι μάγκες», «Ότι βρέξει ας κατεβάσει», «Μια στενοχώρια που έχω απόψε» κ.α.

 

Του Καλδάρα ήταν επίσης και τα τελευταία τραγούδια που ηχογράφησε ο Τσαουσάκης στην «Columbia», την εποχή που εμφανιζόταν στο κέντρο «Παλόμα» στη Νέα Φιλαδέλφεια, μαζί με την Καίτη Πετράκη.

 

 

Η καριέρα του Πρόδρομου Τσαουσάκη την περίοδο 1952 – 1959

Την περίοδο 1952 – 1953 ο Πρόδρομος Τσαουσάκης ήταν ο πρώτος τραγουδιστής της «Columbia». Έφτασε μάλιστα να αμείβεται με την τιμή των 18 δίσκων. Επρόκειτο για την μεγαλύτερη αμοιβή λαϊκού καλλιτέχνη εκείνη την εποχή. Ο τρόπος ερμηνείας του ήταν λιτός και απαλλαγμένος από υπερβολές, κάνοντας της ερμηνείες του συγκλονιστικές, με μεγάλη εσωτερική ένταση, που αγγίζει την ψυχή του ακροατή.

 

Η περίοδος 1955 – 1959 χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακή δισκογραφική πτώση για τον Πρόδρομο Τσαουσάκη. Μέχρι το 1960, διάστημα κατά το οποίο είχε πάει στην εταιρία «RCA Victor», ηχογράφησε μόνο 12 τραγούδια, όσα δηλαδή είχε ηχογραφήσει το 1953 μέσα σε λίγους μήνες. Φαίνεται πως στην νέα αυτή εποχή το φαινόμενο Στέλιος Καζαντζίδης είχε βάλει στο περιθώριο τον Πρόδρομο Τσαουσάκη, όπως και άλλους παλιούς τραγουδιστές όπως τον Στράτο Παγιουμτζή, τον Τάκη Μπίνη κ.α.

 

 

Πρόδρομος Τσαουσάκης και Στέλιο Καζαντζίδης

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης ήταν μεγάλη επιρροή για τον Στέλιο Καζαντζίδη. Στην πρώτη τριετία της καριέρας του, από 1952 – μέχρι το 1955, ο Καζαντζίδης είχε έντονο το στίγμα της επιρροής της φωνής του Πρόδρομου Τσαουσάκη. Και ήταν τόσο μεγάλη η επίδραση του Τσαουσάκη, που ακόμα κι αργότερα, που ο Καζαντζίδης έφτιαξε την προσωπική του πορεία, δεν ξεπεράστηκε ποτέ. Δισκογραφικά επανεκτέλεσε αρκετά από τα τραγούδια που άκουγε από τον Τσαουσάκη πριν γίνει τραγουδιστής. Και τα θυμόταν όλα ακέραια, λέγοντας όλους τους στίχους. Ήταν τραγούδια όπως «Το αμαρτωλό σου σώμα», «Ο χωρισμός με πλήγωσε», «Πλήγωσέ με», «Θέλω βαριά να κοιμηθώ» κ.α.

 

 

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης μετά την αναβίωση του ρεμπέτικου τραγουδιού

Μετά την αναβίωση του ρεμπέτικου τραγουδιού το 1960, ήρθαν ξανά στο προσκήνιο και την δισκογραφία πρόσωπα της παλιότερης εποχής, όπως ο Βαμβακάρης, ο Παγιουμτζής, η Μπέλλου, η Γεωργακοπούλου και άλλοι. Αυτή την εποχή ξεκίνησε και μια δεύτερη καριέρα για τον Πρόδρομο Τσαουσάκη. Το ρεπερτόριο και η ερμηνεία του άντλησαν την δυναμική τους από τη ρεμπέτικη περίοδο με τα μάγκικα τραγούδια και τη μακρόσυρτη εκφορά των λέξεων που έγινε το σήμα κατατεθέν του. Η περίοδος αυτή συμπίπτει και με την εμφάνιση των δίσκων 45 στροφών, που κυριάρχησαν σε βάρος της εποχής του γραμμοφώνου, στην οποία υπήρξε ένας από τους κορυφαίους ερμηνευτές.

 

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης συνεργάστηκε με την εταιρία «RCA Victor», με την οποία ηχογράφησε 43 τραγούδια και τα περισσότερα έγιναν επιτυχίες. Σε αυτά τον συνόδευσαν μπουζουξήδες όπως οι Γ. Τσιμπίδης, Ευάγ. Μπαλλής, Αντ. Κατινάρης και Σπ. Λιώσης. Το πιο χαρακτηριστικό τραγούδι αυτής της δεύτερης καριέρας του όμως ήταν «Το Πιτσιρικάκι», του Γιώργου Ροβερτάκη. Ύστερα η καριέρα του συνεχίστηκε «Odeon-Parlophone» μέχρι το 1970.

Όλη αυτή την εποχή ο Πρόδρομος Τσαουσάκης τραγουδούσε και στα λαϊκά μαγαζιά στο Αιγάλεω, το Περιστέρι και το Χαϊδάρι, όπου συνεργάστηκε με τον Μάρκο. Επίσης πήγαινε στην επαρχία και σε πανηγύρια, όπου τραγουδούσε μέχρι και δημοτικά τραγούδια. Η φωνή του μπορεί να μην είχε πια τα χαρακτηριστικά της πρώτης εποχής, αλλά ήταν πλέον πιο βαριά και μάγκικη. Τραγούδια από τότε είναι τα «Όπου πατώ το πόδι μου» και «Να καεί το πελεκούδι». Την περίοδο αυτή ο Πρόδρομος Τσαουσάκης στηρίχτηκε από τους Θόδωρο Δερβενιώτη, Κώστα Βίρβο και Λεονάρδο Μπουρνέλη, ενώ έγραψε και πάρα πολλά δικά του τραγούδια.

 

 

Οι εμφανίσεις του Πρόδρομου Τσαουσάκη στον ελληνικό κινηματογράφο

Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης έγραψε την μουσική για την ταινία «Τζίμης ο τίγρης» το 1966. Πέρα όμως από αυτό εκείνος προσωπικά εμφανίστηκε μόνο δυο φορές σε κάποια ταινία.

 

Η πρώτη του εμφάνιση ήταν στην δραματική ταινία «Κάποια μάνα αναστενάζει» της «Κωστής Φιλμ», σε σενάριο Αλέκου Αντωνόπουλου και σκηνοθεσία Οδυσσέα Κωστελέτου. Μερικοί από τους ηθοποιούς της ταινίας ήταν οι Άντζελα Ζήλεια, Θανάσης Μυλωνάς, Λαυρέντης Διανέλλος, Νίκος Φέρμας κ.α. Η ταινία προβλήθηκε την περίοδο 1965 – 1966. Η πλοκή της ταινίας ξεκινά με έναν λαϊκό τραγουδιστή, που μπαίνει στην φυλακή για φόνο εξ αμελείας. Στην ταινία τραγουδούν οι Βαγγέλης Περπινιάδης, Πάνος Τζανετής, Πάνος Γαβαλάς με τη Ρία Κούρτη, η Άντζελα Ζήλεια, που στο φινάλε τραγουδά το «Κάποια μάνα αναστενάζει» των Βασίλη Τσιτσάνη – Μπάμπη Μπακάλη, παρουσία του Γιάννη Παπαϊωάννου που παίζει μπουζούκι και ο Πρόδρομος Τσαουσάκης, που τραγουδά με την συνοδεία της Ρούλας Καλάκη, το «Είμαι καθώς πρέπει άνδρας», που έγραψε ο ίδιος μαζί με τον Λεονάρδο Μπουρνέλη. Το τραγούδι κυκλοφόρησε το 1965 σε δίσκο 45 στροφών από την «Odeon».

 

Η δεύτερη ταινία στην οποία βλέπουμε τον Πρόδρομο Τσαουσάκη είναι η δραματική ταινία «Του χωρισμού το τραίνο» της «Σπηλιώτης Φιλμ», σε σενάριο Θεόδωρου Τέμπου και σκηνοθεσία Φίλιππου Φυλακτού. Έπαιζαν μεταξύ άλλων οι Ανδρέας Ντούζος, Μέμα Σταθοπούλου, Νάσος Κεδράκας κ.α. Σε αυτή την ταινία ο Πρόδρομος Τσαουσάκης τραγουδά δυο ζεϊμπέκικα, που είχαν ήδη κυκλοφορήσει σε δίσκο με τη φωνή του. Το ένα ήταν το «Γλεντάει ο Μάνθος» του Στέλιου Χρυσίνη, που κυκλοφόρησε το 1962 σε δίσκο 45 στροφών, όταν ο Τσαουσάκης συνεργαζόταν με την εταιρία «Rca Victor» του Γιώργου Ορφανίδη. Το άλλο τραγούδι ήταν ένα από τα τελευταία προπολεμικά τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη με τίτλο «Παλάτια χρυσοστόλιστα» ή «Χαρέμια με διαμάντια», όπως ήταν ο τίτλος της πρώτης εκτέλεσης με τον Στράτο Παγιουμτζή το 1940. Η εκτέλεση με τον Τσαουσάκη και δεύτερη φωνή την Ρούλα Καλάκη, κυκλοφόρησε το 1965 σε δίσκο 45 στροφών από την «Parlophone».

 

 

Το πρόωρο τέλος του Πρόδρομου Τσαουσάκη

Το 1976 ο Πρόδρομος Τσαουσάκης ηχογράφησε τα τελευταία τραγούδια στην «Panivar». Σε αυτό το δίσκο η φωνή του ακουγόταν πολύ βαριά και δύσκαμπτη. Ήταν γνωστό πως του άρεσαν πολύ το ούζο και το κονιάκ, πράγμα που είχε αφήσει τα σημάδια του πάνω στον Τσαουσάκη, πέρα από την φθορά του χρόνου. Μέχρι τον θάνατό του έπαιζε και τραγουδούσε σε πολλά κέντρα της Αθήνας. Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 60 χρόνων στις 23 Οκτωβρίου 1979 στην Καλλιθέα Αττικής.

 

Ο ένας από τους δυο γιους του, ο Δημήτρης, που έπαιζε μαζί του από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 μπουζούκι κι αργότερα ντραμς, συνέχισε την παράδοση του πατέρα του τραγουδώντας κι εκείνος με τον ιδιαίτερο τρόπο του Πρόδρομου Τσαουσάκη, που τον χάραξε στην συνείδηση των περισσότερων σαν έναν από τους εκφραστικότερους τραγουδιστές λαϊκού-ρεμπέτικου και μάγκικου τραγουδιού. Χάραξε κι αυτός μεγάλη πορεία στο τραγούδι κι έφυγε από την ζωή κι αυτός νωρίς, σαν τον πατέρα του, 66 ετών στις 19/9/2017.

 

Μετά τον θάνατο του Πρόδρομου Τσαουσάκη κυκλοφόρησαν αρκετοί δίσκοι, όπως οι «Αυθεντικές εκτελέσεις» το 1984, «Κυνηγημένος από τους νόμους» το 1985, «Για πάντα» το 1991, «Τα λαϊκά του Π. Τσαουσάκη» το 1991, «Αρχείο: Τραγουδιστές του Ρεμπέτικου 3» το 1994, «Τα Πορτραίτα της ΜΙΝΟΣ-ΕΜΙ 8» το 1995, «Μετανάστης» το 1996, με ηχογραφήσεις της δεκαετίας του 1970, και «Τραγούδια από τις 45 στροφές» το 1997.

 

Ακολουθεί ένα video με το τραγούδι «Μια στεναχώρια που έχω απόψε», που ερμηνεύει ο Πρόδρομος Τσαουσάκης.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tjj4GCYibaQ

 

 

Για το άρθρο χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από:

  • Πρόδρομος Τσαουσάκης, Ανακτήθηκε από: https://el.wikipedia.org/ Τελευταία πρόσβαση: 5/10/22
  • Αρναουτάκης, Β. (2012). Πρόδρομος Τσαουσάκης – Μεγάλο Αφιέρωμα. Ανακτήθηκε από: https://www.ogdoo.gr/ Τελευταία πρόσβαση: 5/10/22
  • Αντωνακάκης, Γ. (2020). Πρόδρομος Τσαουσάκης… αφιέρωμα Γιώργος Αντωνακάκης. Ανακτήθηκε από: https://neakallithea.gr/ Τελευταία πρόσβαση: 5/10/22
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΦΥΓΕ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΤΣΑΟΥΣΑΚΗΣ. (2019). Ανακτήθηκε από: https://kaipoutheos.gr/ Τελευταία πρόσβαση: 5/10/22
  • «Ο μεταπολεμικός γίγαντας με τη βροντερή ρεμπέτικη φωνή». (2020). Ανακτήθηκε από: https://www.imerodromos.gr/ Τελευταία πρόσβαση: 5/10/22
  • Γιώγλου, Θ. (2021). Ο Πρόδρομος Τσαουσάκης στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη. Ανακτήθηκε από: https://www.ogdoo.gr/ Τελευταία πρόσβαση: 5/10/22

 

 

 

 

Πηγή: maxmag.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου