...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Σαρακοστή

Παρασκευή 12 Απριλίου 2024

Σταφύλι μου κρουστάλλινο – [Στα τρία] – Αμπελοχώρι Ιωαννίνων

Σταφύλι μου κρουστάλλινο – [Στα τρία] – Αμπελοχώρι Ιωαννίνων

 


Τραγούδι της αγάπης από την περιοχή του Αμπελοχωρίου Ιωαννίνων, στην περιοχή των Τζουμέρκων.

 

Πρόκειται για χορό τύπου στα τρία και μελωδία σε τρίσημο ρυθμό (3/4).

 

Το τραγούδι συναντάται και σε περιοχές της Θεσσαλίας, κυρίως δε, στην περιοχή της Αργιθέας Καρδίτσας με διαφοροποιημένη ρυθμική αγωγή.

 

Ακούστε το τραγούδι:

https://www.youtube.com/watch?v=6cUdG0MDG_A

 

 

Τραγούδι: Χορωδία Σκλουπιωτών (Αμπελοχωριτών)

Βιολί: Δημήτρης Χ. Τζουβάρας

Ηχογράφηση: 1986 από Κ. Σιώτο

 

Οι στίχοι:

- Σταφύλι μου, σταφύλι μου κρουσταλλινό

σταφύλι μου κρουσταλλινό, σια πού θα μείνεις βράδυ;

- Εσύ για μένα δε πονάς, γιατί ρωτάς πού μένω;

- Ανάθεμα κι αν δεν πονώ κι αν δεν αναστενάζω

κι αν δεν κρατώ τ' αδιάβατα, όσο να σ' ανταμώσω.

Βάνω τον ήλιο στα βουνά, το σταυραετό στους κάμπους

και του Μαγιού το δροσερό, βάνω στα παραθύρια.

 

 

Πηγή: youtube.com - #greek_folk_music #music_of_epirus

Φωτογραφία: enallaktikidrasi.com

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου