...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Σαρακοστή

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2022

«Μια όμορφη γειτόνισσα» & «Θεέ μου να πιάσει μια βροχή» - Δολό Πωγωνίου Ιωαννίνων

 «Μια όμορφη γειτόνισσα» & «Θεέ μου να πιάσει μια βροχή» - Δολό Πωγωνίου Ιωαννίνων

 


Τραγούδια της αγάπης από το χωριό Δολό Πωγωνίου στο νομό Ιωαννίνων. Το πρώτο τραγούδι (Μια όμορφη γειτόνισσα) είναι ευρύτερα γνωστό στην Ήπειρο, ενώ το δεύτερο (Θεέ μου να πιάσει μια βροχή) συναντάται κυρίως στην περιοχή του Πωγωνίου, αν και μία ακόμη εκδοχή του συναντάται και στην περιοχή της Μουργκάνας Θεσπρωτίας. Και τα δύο τραγούδια συναντώνται σε τετράσημο ρυθμό (4/4) και συνοδεύουν τον χορό «συρτό στα δύο», όπως ονομάζεται στο Πωγώνι, ή αλλιώς «Πωγωνίσιο» - όπως ονομάζεται στην υπόλοιπη Ήπειρο.

 

ΔΙΣΚΟΣ: ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΕΙΑ ΜΟΥ ΓΛΩΣΣΑ / ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΩΓΩΝΙΟΥ

ΚΟΜΠΑΝΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΕΡΔΗ (2CD)

ΈΚΔΟΣΗ: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΟΛΟΥ ΠΩΓΩΝΙΟΥ

 

Τραγούδι: Φανή Δημοπούλου

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

Α  Μια όμορφη γειτόνισσα

Β  Θεέ μου να πιάσει μια βροχή

 

Οι στίχοι:

Α) Μια όμορφη, μια όμορφη, άιντε,

μια όμορφη γειτόνισσα, έλα.

Μια όμορφη γειτόνισσα,

κακούργα δολοφόνισσα.

Τρεις χρόνους που, τρεις χρόνους που, άιντε,

τρεις χρόνους που την αγαπώ, έλα.

Τρεις χρόνους που την αγαπώ,

μα δεν μπορώ να της το πω.

Και άλλους τρεις, καi άλλους τρεις, άιντε,

και άλλους τρεις δεν κοινωνώ, έλα. 

Και άλλους τρεις δεν κοινωνώ,

για της αγάπης τον καημό.

 

Β) Αχ, Θεέ μου να πιάσει μια βροχή, ν' αργήσουν να με θάψουν

για να περάσουν όμορφες και χήρες να με κλάψουν.

Αχ, αγάπησα κι εγώ ο φτωχός, μι' αρχοντοθυγατέρα

τ' αδέρφια της δε μ' ήθελαν και μου 'ριξαν τη σφαίρα.

Αχ, ποιος πλούσιος απέθανε και βιο μαζί του

πήρε τρεις πήχες σάβανο, να ντύσει το κορμί του.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9ZmO03X48Ho


Πηγή : youtube

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου