...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Σαρακοστή

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

ΣΑΡΑΝΤΑ ΜΕΡΕΣ ΜΕΛΕΤΩ (Παπάς Λέρου)

 

ΣΑΡΑΝΤΑ ΜΕΡΕΣ ΜΕΛΕΤΩ   (Παπάς Λέρου)



 

Σαράντα μέρες μελετώ

να πάω στον πνευματικό,

πάω τη μια, πάω τις δυο,

δεν τον εβρίσκω μοναχό.

Τα κρίματα σου, μου λέει ο παπάς,

τα κρίματα σου είναι πολλά,

να μην ξαναγαπήσεις πια.

 

Παππά μου αν αρνηθείς

και `συ το άγιο ράσο που φορείς

τότε θ’απαρνηθώ και `γω

την κόρη αυτή που αγαπώ.

 

Σαράντα μέρες μελετώ

να πάω στον πνευματικό,

πη(γ)αίνω μια, πη(γ)αίνω δυο,

δε(ν) τον εβρίσκω μοναχό.

Και μια Λαμπρή μια Κυριακή,

πάω και βρίσκω τον εκεί.

Σκύβγω φιλώ το χέρι του,

κα(θ)ΐζω στο μιντέρι* του.

 

-Παππά μου ξομολόγα με

τα κρίματα μου ρώτα με.

Ρώτησε ξαναρώτησε

τα κρίματά μου γνώρισε.

-Τα κρίματα σου `ναι πολλά

κι αγάπη να μην κάνεις πια.

 

-Σαν αρνηθείς εσύ παππά,

τον άρτο και τη λειτουργιά

τότες θε ν’ αρνηθώ κι εγώ

τα μαύρα μάτια π’ αγαπώ.

 

μιντέρι < (άμεσο δάνειο) τουρκική minder < οθωμανική τουρκική مندر

 χαμηλός καναπές μη κινητός


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου