...Ο Νόστος Γαλατσίου Λαογραφικός & Χορευτικός Όμιλος σας εύχεται Καλή Σαρακοστή

Δευτέρα 21 Αυγούστου 2023

 

Την πατρίδα μ' έχασα ~ Α.Βασιλειάδης & Γ. Κουρτίδης

 




Τραγούδι για τον Πόντο

Στίχοι: Χρήστος Αντωνιάδης

Μουσική: Κώστας Σιαμίδης

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cUtiKfNDIUQ

 

 

Στίχοι:

 

Την πατρίδα μέχασα,

έκλαψα και πόνεσα

Λύουμαι κιαρροθυμώ

Ωι ωι, ωι ωι

Ν’ ανασπάλω κι’ επορω

 

Μίαν κι άλλον σην ζωη μ’

σο πεγάδι μ’, σην αυλή μ’

νέροπόν ας έπινα

Ωι ωι, ωι ωι

και τα ομάτεα μ’ έπλυνα

 

Τα ταφία μ’ έχασα,

Ντ’ έθαψα κι’ ενέσπαλα

Τ’ εμετέρς αναστωρώ

Ωι ωι ,ωι ωι

και σο ψώπο μ’ κουβαλώ

 

Μιαν κι άλλον σην ζωη μ’

σο πεγάδι μ’, σην αυλή μ’

νέροπόν ας έπινα

Ωι ωι, ωι ωι

και τα ομάτεα μ’ έπλυνα

 

Εκκλησίας έρημα

μοναστήρεα ακάντηλα

Πόρτας και παράθυρα

ωι ωι , ωι ωι

επέμναν ακράνοιχτα

 

Μιαν κι άλλον σην ζωη μ’

σο πεγαδι μ’, σην αυλη μ’

νέροπόν ας έπινα

Ωι ωι, ωι ωι

και τα ομάτεα μ’ έπλυνα

 

 

 

Απόδοση στα ελληνικά:

Την πατρίδα μου έχασα,

έκλαψα και πόνεσα,

λιγώνω και θυμούμαι,

να ξεχάσω δεν μπορώ.

 

Μια φορά ακόμα στην ζωή μου,

στο πηγάδι μου, στην αυλή μου,

νεράκι ας έπινα

και τα μάτια μου να έπλενα

 

Τους τάφους μου έχασα,

αυτούς που έθαψα δεν ξέχασα,

για τούς δικούς μου συνέχεια μιλάω

και τούς κουβαλάω στην ψυχή μου

 

Μια φορά ακόμη στην ζωή μου,

στο πηγάδι μου, στην αυλή μου,

νεράκι ας έπινα

και τα μάτια μου να έπλενα

 

Εκκλησίες έρημες,

μοναστήρια χωρίς καντήλια,

πόρτες και παράθυρα,

έμειναν ορθάνοιχτα.

 

Μια φορά ακόμη στην ζωή μου,

στο πηγάδι μου, στην αυλή μου,

νεράκι ας έπινα

και τα μάτια μου να έπλενα


Πηγή: Youtube.com




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου